通往德国的八个步骤

Studierende geht lächelnd durch die Stadt mit dem Berliner Dom im Hintergrund.
© GettyImages/Westend61

德国是最受国际学生喜爱的目的国之一。想要在德国高校学习和研究,起初都会遇到一些问题。在此为你介绍成功在德国留学的八个最重要的步骤。

选择合适的高校

有选择就有痛苦,当你在德国择校读书的时候,这句话同样适用。德国有不同的高校类型,大多数都具备高质量的教学水平。

更多请见 daad.de(仅德语与英语)

选择匹配的专业

本科、硕士、国家考试还是读博——在德国你有非常广泛的课程以及毕业学位的选择。可能性概览。

更多请见 daad.de(仅德语与英语)

了解高校入学条件

原则上,他国拥有中学或者大学毕业证书的学生是可以在德国学习的,但是学历的认可与具体的前提条件相关。

更多请见 daad.de(仅德语与英语)
Internationale Studierende sitzen über Studienmaterialien im Hörsaal.

学习德语

德语值得学习。此处您可以获知您需要掌握多少德语知识用以应对在德国的学习和日常生活,以及您可以在哪里且怎样提高德语水平。

筹措留学经费

在欧洲的大环境中,德国生活费用并不算高昂,但是有保障的留学经费对你的学业成功还是很重要的。请查阅留德的花费一览。

更多请见 daad.de(仅德语与英语)

申请德国高校

想要申请德国高校的学习位置需要遵循一些规定。

更多请见 daad.de(仅德语与英语)

申请签证

国际学生去德国读书经常需要办理签证,签证的类型取决于你来自哪个国家以及你在德国呆多久。

更多请见 daad.de(仅德语与英语)

寻找住房

与其他国家不一样,德国高校的学生宿舍并不是在注册时分配的,所以及时开始找房子是很重要的。

更多请见 daad.de(仅德语与英语)

帮助与咨询

无论是合适的高校、课程或者奖学金:我们的同事都会乐于帮助你解答围绕留学德国的所有问题。

更多请见 daad.de(仅德语与英语)

德国高校推广

English-taught Master Programmes in Green and Information Technologies

Study innovative, future- and practice-oriented engineering Master’s programmes in central Germany!

更多

Chemical Sciences – Master of Science

Are you interested in deepening your knowledge in catalysis, smart materials design, biochemistry, and simulation in chemistry? Then apply for this two-year, English-taught MSc program!

更多

Engineer Your Future for Success!

Fully English-Taught B.Sc. in Mechanical Engineering (International) in Germany’s Engineering Hub Karlsruhe.

更多

MBA IN INDUSTRIAL MANAGEMENT --> YOUR KEY TO SUCCESS

ESSLINGEN - an ideal place to live and to study! One of Germany’s leading universities for applied sciences. Core areas: engineering, management, applied research.

更多

Truly international – Study at ESB Business School!

Do you want to study in the heart of Germany, Europe’s strongest and most dynamic economy? Come to ESB Business School at Reutlingen University!

更多
1/5

显示联系和其他信息