研究访问

该项目为在中国高校及研究机构任职的学者提供在德国高校或科研机构进行最多三个月学术交流的资助。

申请人原则上已获得博士学位,且在国内的高校或科研机构任职。纯艺术类和建筑类专业申请者没有学历限制。

除了申请人的学术成就(如已经发表的学术文章)外,在德期间科研计划的学术质量也是重要的评选标准之一,该计划应与德国院校的科研伙伴共同制定。参加国外学术报告或出国参会不在资助范围内。

申请人在提交资助申请时,还需提交来自德方教授出具的正式邀请函,表示同意指导或愿意同申请人共同开展在德的科研计划并为其提供工作场所。

成功得到资助的申请人,在回国的三年之后,还可以再次申请该项目。

曾经得到洪堡基金会资助的申请人,请首先考虑申请洪堡基金会的资助项目。

该项目的资助期限为1-3个月,具体资助时间以申请人提交的科研计划为准。每月的资助额度取决于申请人在国内的学术职称,助教、副教授和讲师每月2000欧元,教授每月2150欧元。

申请者需进入 DAAD奖学金数据库,通过列表筛选找到自己所要申请的奖学金项目页面(科研人员Research Stays for University Academics and Scientists,艺术类和建筑类专业申请者Study Visits for Academics – Artists and Architects)。申请者可在该页面中找到DAAD-Portal网申系统的链接,首次登陆者需在该系统中进行注册方可进行后续的申请工作。

申请材料不齐全者不予受理!

德国高校推广

Truly international – Study at ESB Business School!

Do you want to study in the heart of Germany, Europe’s strongest and most dynamic economy? Come to ESB Business School at Reutlingen University!

更多

Chemical Sciences – Master of Science

Are you interested in deepening your knowledge in catalysis, smart materials design, biochemistry, and simulation in chemistry? Then apply for this two-year, English-taught MSc program!

更多

Engineer Your Future for Success!

Fully English-Taught B.Sc. in Mechanical Engineering (International) in Germany’s Engineering Hub Karlsruhe.

更多

English-taught Master Programmes in Green and Information Technologies

Study innovative, future- and practice-oriented engineering Master’s programmes in central Germany!

更多
1/4

显示联系和其他信息